• Home
  • Logo & branding

Logo, huisstijl & branding

Ben je onderscheidend genoeg door een overtuigend logo? Roept je merk het juiste gevoel op?

Geen andere uiting raakt directer de kern van een organisatie. Het is een visuele samenvatting van alles waar je voor staat. Het ontwikkelen van een logo en huisstijl is een intensief traject. Kijk ook even bij de veelgestelde vragen. Het proces ziet er als volgt uit:

  1. Briefing: we bespreken de organisatie, de branche, de doelgroep en de do's en don'ts.
  2. Research: ik bekijk welke logo's er al in de markt zijn, om te voorkomen dat ik iets ontwerp wat er al (ongeveer) is. Of dat ik iets maak dat totaal niet aansluit.
  3. Schetsfase: Naast een moodboard maak ik twee of drie schetsen voor een logo. Eén van deze voorstellen werk ik dan verder uit tot het definitieve resultaat.
  4. Selectie: ik leg de voorstellen voor en we kiezen samen de beste optie om verder uit te werken.
  5. Uitwerken: ik werk de gekozen versie verder uit, en maak de bestanden klaar voor drukwerk en online gebruik.

Waarom een logo van Dai Dai Design?

  • Een helder proces met duidelijke stappen
  • Geen revisierondes, één vaste prijs
  • Je krijgt de volledige rechten op het logo